De evolutie van de Officinall software over 20 jaar is fenomenaal

Apotheek Nieuwenrode in het gelijknamige Vlaams-Brabantse dorp verhuisde onlangs en kreeg een heel nieuwe en moderne look. Jan Heyvaert, apotheker-eigenaar van zowel apotheek Nieuwenrode en zusterapotheek Opstal in Buggenhout, werkte tijdens zijn stage als één van de eersten met de Officinall software. 20 jaar later spreekt hij nog steeds alleen maar lof over het systeem en het team. 

25 jaar geleden richtten de ouders van Jan de eerste apotheek in Nieuwenrode op. Sindsdien is ze uitgegroeid van een eenmanszaak naar een apotheek met drie werknemers. Samen met de zusterapotheek in Buggenhout bestaat het team uit 7 apothekers en 2 assistenten. Ze nemen tijd voor hun patiënten en luisteren naar hun noden. In alles wat ze doen staat de patiënt steeds centraal.

Image
jan heyvaert

Het innovatieve karakter is niet alleen voelbaar in de apotheek zelf maar weerspiegelt zich ook in zaken als de hypermoderne buitenautomaat en stockrobot. Daarnaast speelt de apotheek in op nieuwe trends zoals vaccineren, begeleidingsgesprekken voor goed gebruik van geneesmiddelen (GGG) en sloten ze zich recent aan bij Zorgpunt. Nu kunnen patiënten ook rollators, ziekenhuisbedden, rolstoelen en ander materiaal via de apotheek bekomen.

Officinall als administratieve partner

Image
officinall administratie

De software van Officinall ondersteunt ons op heel veel vlakken zodat wij de vrijgekomen tijd kunnen gebruiken voor onze patiënten. Repetitieve, administratieve taken zoals stockbeheer, controle van bestellingen en klaarmaken van labobestellingen lopen allemaal vlot via Officinall. Bovendien is er ook een goede en betrouwbare connectie met onze zusterapotheek in Buggenhout die de samenwerking vergemakkelijkt en versoepelt”, vertelt Jan.

“Het systeem zelf is ook heel gebruiksvriendelijk en nieuw personeel kan er vlot mee overweg. Als we eens een opfrissing van bepaalde functionaliteiten nodig hebben, is er voldoende communicatie- en videomateriaal te vinden op de website. Tot slot vind ik de connectie met de ApoConnect app ook zeker een meerwaarde omdat patiënten op die manier bijvoorbeeld realtime onze stock kunnen inkijken.”

Image
nieuwenrode

Toegankelijk team

Achter een sterke software staat natuurlijk ook een sterk team. “Bij technologie kan het altijd wel eens mislopen en dan contacteer ik de helpdesk. Die zijn heel vlot bereikbaar en bellen quasi meteen terug als ze je niet meteen te woord konden staan. Het is een grote meerwaarde dat dit een vast team is dat de software al jaren kent en dus specialist is in zijn vak,” gaat Jan verder.

"Ik werk nu al 20 jaar met Officinall en de evolutie die ik zie tussen de software die ik testte in mijn stageperiode tot de software zoals ze op heden is, is ronduit fenomenaal”, besluit Jan.

Image
we helpen u graag
Apr. Jan Heyvaert
Apotheek Nieuwenrode
25.01.2024