Volg de werkwijze in het bijgesloten pdf bestand hieronder.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 153.62 Ko |
ApoConnect app
ApoConnect is een reservatie app ontwikkeld door Officinall
Wat kan de app voor jouw patiënten betekenen?
Wat zijn de voordelen voor de apotheker.
Hoe beheer je dit alles? De ApoConnect console uitgelegd.
Tips om ApoConnect bij je patiënten te promoten!
De promovideo is ook beschikbaar voor je displays, zowel horizontaal als verticaal!
ApoConnect de app
De app zorgt voor een rechtstreekse verbinding van je klant met je apotheek én enkel met jouw apotheek.
- Reserveren enkel in jouw apotheek.
- Je klant kan zijn aankoopgeschiedenis raadplegen, ook voor producten die niet aangekocht werden via de app.
-
Bij het reserveren krijgt de klant stockinfo indien je dit wenst.
- Het innameschema van zijn medicatie is te raadplegen in de app. (hiervoor moet de klant over een medicatieschema of een Vitalink medicatieschema beschikken).
-
Doorgeven van een voorschrift kan met de app via:
- het inscannen van de Recip-e barcode.
- het nemen van een foto van het voorschrift.
- Overzicht van zijn reservaties en de status hiervan.
ApoConnect de console
ApoConnect console is de software in de apotheek om de reservaties op te volgen, deze software wordt er gratis bijgeleverd.
- Reservaties zijn op elke client op te volgen.
- Reservaties zitten niet verstopt tussen je mails.
- Je krijgt een verwittiging wanneer een reservatie binnen komt.
- Snelle afdruk reservatie op je ticketprinter.
- De reservatie kan op elke client uitgevoerd worden.
- Communicatie met uw klant rechtstreeks vanuit de ApoConnect Console.
- Overzicht van de reservaties en de status.
Werking
De patiënt installeert de ApoConnect app op zijn smartphone via “Google Play” voor Android of via de “App Store” voor Apple. De apotheker genereert een unieke QR-code in de ApoConnect console en print deze af op de ticketpinter.
De klant opent de app en scant met zijn smartphone de QR-code op het ticket.
Na het scannen van deze QR-code is de link tussen uw klant en uw apotheek is onmiddellijk actief.
Er kan onmiddellijk gereserveerd worden.
Waarom ApoConnect
- Uw patiënt hoeft geen tweemaal naar de apotheek te komen voor eenzelfde product.
- Tijdbesparend.
- De patiënt kiest zelf wanneer hij de producten afhaalt.
- Spreiding van de werklast in de apotheek.
- Grotere klantenbinding
- Enkel reserveren in jouw apotheek en niet bij de dichtstbijzijnde apotheek.
- Stock info
- Aankoophistoriek, ook voor de producten die niet met de app zijn aangekocht.
- Innameschema wanneer uw klant over een medicatischema beschikt of een Vitalink medicatieschema.
- Recip-e scannen met de app, dus geen fouten.
- In je apotheek scan je de Recip-e barcode om het voorschrift op te halen.
- Communicatie met je klant via de gratis ApoConnect console, en niet per email, je hoeft dus je mailbox niet voor iedereen open te zetten en naar je reserveringen te gaan zoeken.
- De ApoConnect console biedt je een perfect overzicht van je reserveringen.
- ApoConnect is voordelig in gebruik, je druk de reservering snel af op je ticketprinter. Bij een andere app druk je de reservering als foto af op je A4 printer wat zeer kostelijk en foutgevoelig is.
- Tijdsbesparend door efficiënt afhandelen van een reservering.
- Gratis ApoConnect website voor je klanten www.apoconnect.be
ApoConnect beveiliging en privacy
Om de veiligheid van uw gegevens te garanderen, wordt in de mobiele applicatie veel aandacht besteed aan de encryptie. De uniek gegenereerde QR-code die ingescand moet worden, is hiervoor dubbel geëncrypteerd. Hiervoor gebruiken wij state-of-the-art AES encryptie met een 256 bit key, tot op heden niet te kraken. Enkel uw apotheek kan de communicatie volledig decrypteren. Op uw smartphone is de applicatie beveiligd door een pincode om ongeautoriseerd gebruik te voorkomen. Bij verlies of diefstal van uw smartphone kan het gebruik van de applicatie op uw toestel vanop afstand geblokkeerd worden door uw apotheker.
Hoe ApoConnect beschikbaar houden
- Vast IP-adres aanvragen bij uw internet provider.
De standaard internet verbinding bij uw internet provider geeft uw internet modem geen vast extern ipadres. Dit wil zeggen dat na verloop van tijd (dit bepaalt uw provider) uw extern IP-adres kan gaan veranderen. Omdat ApoConnect een connectie terug naar uw apotheek vereist (opvragen producten, stockinschatting, medicatieschema) is het dus aan te raden om een vast IP-adres aan te vragen bij uw provider. Anders vergroot de kans dat uw apotheek via ApoConnect niet beschikbaar gaat zijn voor uw patiënten.
- Uw internetconnectie moet performant en stabiel zijn.
Indien u verlies op de lijn hebt kan ApoConnect ook niet steeds stabiel werken. Overweeg eventueel van provider te veranderen als deze dit niet kan verbeteren. Uw internetconnectie dient ook over een degelijke upload- en downloadsnelheden minstens (10MBit up/20MBit down). We raden ook aan deze connectie ook beter te laten beveiligen door te kiezen voor een Watchguard firewall.
- De server dient ook aan te blijven (we raden echter wel aan deze wekelijks te herstarten).
Hou er rekening mee dat als u de server uitschakelt, u ook de beschikbaarheid van ApoConnect uitschakelt.
Het Officinall Team
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 4.13 Mo |
![]() | 469.7 Ko |
![]() | 573.72 Ko |
![]() | 576.13 Ko |
![]() | 576.21 Ko |
![]() | 579.29 Ko |
![]() | 1.14 Mo |
![]() | 466.56 Ko |
FMD
Falsified Medicines Directive
Voor 9/2 zal de update voor FMD in uw software uitgerold worden.
FMD zal in de software automatisch aan staan na de update.
De werking het kort
- Op 9 februari 2019 start de geneesmiddelenverificatie.
- Overgangsfase tot eind april 2019.
- Door de overgangsperiode mogen de producten die een Alert geven tijdens de FMD verificatie, afgeleverd worden zonder rekening te houden met dit alert, tenzij je als apotheker fraude vermoed.
- Gelieve alle verpakkingen met een Unieke Barcode te scannen met de Unieke Barcode en niet met de 2D GS1 barcode, aangezien deze producten per definitie buiten de scope van FMD vallen en dus sowieso wellicht aanleiding geven tot een fout tijdens de FMD verificatie.
- De apotheker blijft verantwoordelijk voor de afgeleverde specialiteiten.
Bel of mail voor vragen over de werking of slecht werken van het FMD naar BeMevo https://bemvo.be/nl/
Bel hiervoor niet naar de helpdesk van Officinall!
Het Officinall Team
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 948.45 Ko |
![]() | 600.46 Ko |
![]() | 101.78 Ko |
Honorarium “Huisapotheker”
Vergeet dit niet te controleren voor 31/12/2019
Initialisatie cnk 5520705
-
Hoe zorg je dat je je honorarium “Huisapotheker”ontvangt voor elke patiënt waarvan je “Huisapotheker” bent.
-
Wanneer je op de knop “registreer jezelf als huisapotheker” klikt druk dan zeker NIET op verlaten maar druk op TOTAAL! Anders wordt de initialisatie cnk niet meegegeven met de tarificatie en krijg je dus géén honorarium uitbetaald.
-
Hoe zoek je nu patiënten terug waarvoor je de initialisatie cnk foutief hebt ingegeven?
Ga naar beheer/lijsten/huisapotheker, “Lijst van patiënten waarvoor opstart CNK nog niet toegevoegd is”. Heb je vele patiënten in deze situatie, controleer deze lijst dan elke maand alvorens de tarificatie af te werken.
-
Hoe los je deze fouten op en ontvang je alsnog je honorarium?
Ga in de verkoop naar de patiënten van de “lijst van patiënten waarvoor opstart cnk nog niet toegevoegd is”
-Open de patiëntfiche en ga naar tabblad “zorg”. Vink daar huisapotheek “geregistreerd” uit.
-Druk totaal
-Begin een nieuwe verkoop op de patient, bevestig huisapotheek op de huisapotheek popup en klik totaal.
Stopzetting cnk 5520721
-
Hoe zet je “Huisapotheker” correct stop. ( Stop op vraag van de patiënt) of ( Stop wegens ROB/RVT of overlijden)
-
Gebeurt dit niet correct of ben je dit vergeten dan wordt er géén honorarium cnk aangemaakt en dus ook géén honorarium uitbetaald!
-
Hoe zoek je nu patiënten terug waarvoor je “Huisapotheker” bent waarvoor een initialisatie cnk bestaat maar nog geen honorarium cnk van het vorige jaar? Ga naar beheer/lijsten/huisapotheker, “lijst van patiënten waarvoor hono cnk nog niet toegevoegd is voor 2018”
-
Hoe los je deze fouten op en ontvang je alsnog je honorarium? Ga in de verkoop naar de patiënten op de “lijst van patiënten waarvoor honorarium cnk nog niet toegevoegd is voor 2018” Klik op het huisapotheek icoontje, klik onderaan de tab op “stopzetten”, klik op de correcte optie ( Stop op vraag van de patiënt) of ( Stop wegens ROB/RVT of overlijden)
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 338.77 Ko |
Werking verhuur van thuiszorgmateriaal en varia zoals aerosoltoestellen, krukken, rolstoel, etc.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 947.25 Ko |
ApoConnect dé Smartphone app uitgelegd.
Hoe te gebruiken door je patiënten?
Hoe volg je je reservaties op in de ApoConnect Console?
Wat kan ik van ApoConnect verwachten?
Tips en tricks.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 139.25 Ko |
Afleveren in verkoop met overmacht
Afleveren in verkoop met VOS
Afleveren in verkoop zonder VOS voorschrift
Je kan de innamedosis voor een specifiek tijdstip aanpassen tijdens het manueel afvullen. Dit doe je bijvoorbeeld als je een patient voor een bepaald medicijn opstart met onmiddelijke ingang voor meerdere tijdstippen per dag. In de posologie gebruik je vandaag als startdatum. Je kan echter geen start tijdstip opgeven. Indien de voormiddag al voorbij is kun je dan tijdens het afvullen zelf dit tijdstip leegmaken. Dit doe je door eerst barcode van product in te scannen. Daarna (linkermuis) klik je op een geel gekleurd vakje met een aantal. Je krijgt een popup die de nieuwe hoeveelheid voor dit tijdstip vraagt. Je kan dit op 0 zetten. Je kan ook sneller een vakje leegmaken door shift+linkermuisklik te gebruiken. Ook bij posologie schemas met 'doos uitnemen' is dit nuttig om een correcte einddatum te garanderen.
Dit is mogelijk, Je moet wel 3 lijnen toevoegen aan je schema. De 3 lijnen hebben frequentie 'om de 4 weken' en ergens 1 dag van de week aangevinkt (vb. Maandag) Met wel voor elk van de 3 lijnen een verschillende startdatum. Vb 2/9/13 , 9/9/13 en 16/9/13
Je kan in het afvul scherm die de blister visualiseert linksboven op de patiëntnaam dubbelklikken.
Dan opent het patiëntstock scherm (F2) van deze patiënt en krijg je ook een extra tekstveld in het afvul scherm.
Het eenvoudigste is om in het patiëntstock scherm op een product (verpakking) te dubbelklikken, dit simuleert het inscannen van de barcode.
Alternatief typ je het RVT barcode nummer in het tekstveld in.
Let wel: Je hebt een RVT barcode nodig om af te vullen. Een product moet dus eerst toegevoegd worden aan de patiënt stock.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 1.53 Mo |
ApoConnect, hoe werkt het?
AssurPharma
AssurPharma laat toe om de BVAC-attesten rechtstreeks elektronisch te verzenden aan de betrokken verzekeraar vanuit de officina, zonder de papieren rompslomp.
· administratieve last van je patiënten te verlichten
· vlotter werken in de apotheek
Hoe werkt het?
De patiënt krijgt van z'n verzekeraar een brief of kaart met een persoonlijke barcode waarmee hij/zij bij de apotheker terecht kan voor de elektronische verzending van hun BVAC-attesten.
· Scan de unieke barcode waarmee de patiënt zich aandient, om het even waar in de verkoop.
· Aan het eind van de verkoop volgt automatisch een afdruk van de BVAC en wordt de BVAC ook elektronisch verzonden.
· De afgedrukte BVAC dient enkel door de patiënt bewaard te worden als bewijs van verzending.
Wat moet jij doen?
· Om met AssurPharma te kunnen werken dien je een uitbestedingscontract te hebben afgesloten met Farmaflux, heb je reeds GFD dan hoef je niets te doen.
Sluit een uitbestedingscontract af met farmaflux
http://www.farmaflux.be/?page_id=5658
MAIL dit naar registration@farmaflux.be (gelieve je APBnr vooraan het onderwerp te schrijven)
FAX naar 02/285.42.85 (vergeet niet te vermelden 'T.a.v. FarmaFlux'
POST naar Marc Buckens p/a FarmaFlux - Stevinstraat 137 1000 Brussel
· AssurPharma activeren in je software, zie Officinall FAQ in je software
http://www.officinall.be/sites/default/files/faq-bijlagen/De%20Assurphar...
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 408.87 Ko |
![]() | 414.62 Ko |
Vul de attest gegevens slecht één maal in voor alle door het attest vergoedbare specialiteiten. Via de paragraaf en de vergoedingsgroep waaronder een attest is ingeschreven kunnen alle door dit attest vergoedbare specialiteiten in één keer gekoppeld worden. Je weet na het selecteren van een product onmiddellijk of het door het attest terugbetaald wordt, attestnummer en vervaldata worden automatisch overgenomen voor de vergoedbare specialiteiten.
Begin nieuwe verkoop op vrij. Lever diverse van 0 € af. Druk totaal. Vervolgens verzet je de bovenste betaalwijze "contant" naar "bancontact".
Druk op het nummeriek klavier het verschil. U ziet dat er verschijnt bancontact + x en cash -x. Klik aanvaarden en ok.
Bestelling > Print/Export > Specialiteiten zonder barcode (volgens ontvangen hoeveelheid)
Hoe geef registreer je je begeleidinggsgesprekken, hoe maak je makkelijk een link naar dit gesprek in de Farmaceutische zorg.
Min=Minimum: de minimum hoeveelheid die u van de specialiteit in stock wenst te hebben.
Max=Maximum: de maximale hoeveelheid die u van de specialiteit in stock wenst te hebben.
Basis=Basishoeveelheid: de hoeveelheid "per hoeveel" een specialiteit in "te bestellen" komt. De basishoeveelheid "5" gaat bijvoorbeeld bepalen dat een specialiteit enkel in veelvouden van 5 besteld gaat worden.
Enkele getalsmatige voorbeelden:
-
Stock=2, min=1, max=5, basis=1
U verkoopt de specialiteit => de stock gaat naar 1 en Officinall plaatst er 4 in te bestellen zodat na opname van de bestelling er 5 in stock zijn
Als u vervolgens de laatst overblijvende verkoopt gaat Officinall er 1 extra bij bestellen zodat het aantal "te bestellen" op 5 komt te staan.
Dit omdat de basishoeveelheid op 1 staat en het pakket er extra te bestellen mag plaatsen in veelvouden van 1. -
Stock=2, min=1, max=5, basis=5
U verkoopt de specialiteit => de stock gaat naar 1, maar Officinall mag er nog geen bijplaatsen in te bestellen. (anders zouden er 4 besteld worden, maar u specifiëerd via basis =5 dat de specialiteit enkel per 5 mag besteld worden)
Als u vervolgens de laatst overblijvende verkoopt gaat Officinall er 5 in "te bestellen" plaatsen.
De eerstvolgende keer dat Officinall er extra in bestelling zou plaatsen zou bij stockwaarde -5 zijn want dat is de eerstvolgende keer dat een veelvoud van 5 bereikt wordt
Kort samengevat: Officinall bestelt bij als de minimumwaarde bereikt wordt, hoeveel er te bestellen gezet worden wordt bepaald door het verschil tussen maximum en minimum. Hierop is nog een aanvulling want deze hoeveelheid is "in schijven" van de basishoeveelheid. Indien u twijfelt aan de werking van de basishoeveelheid dient u deze gewoon op 1 te laten staan en bij minimum de minimale voorraad ingeven en bij maximum de maximale hoeveelheid net na het opnemen van een bestelling in stock.
Waarom en hoe moet data in je apotheek beveiligd worden.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 360.88 Ko |
Nadat een prijscorrectie verwerkt is, de desbetreffende verkoop openen, dubbel klikken op het bedrag van het remgeld van het desbetreffende product en de verkoop afsluiten.
Beschik je over een dockcheck gebruikersnaam en wachtwoord?
Menu, Beheer, Instellingen, Farm. Zorg, Delphi Plus Database, vul gebruikersnaam en wachtwoord in.
Ga naar http://delphicare.apb.be klik op abonnementen karin.haelvoet@apb.be en vraag via mail toegang tot Delphiplus.
Algemene werking van Officinall, bedoeld als opleiding.
Algemene werking van Officinall, bedoeld als opleiding.
Algemene werking van Officinall, bedoeld als opleiding.
Algemene werking Officinall, bedoeld als opleiding.
Wat bij titulariswissel?
Wat als mijn EID kaart vervalt?
Wat bij vervallen certificaten?
Officiële antwoorden op deze vragen kan u vinden in onderstaand pdfbestand.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 66.84 Ko |
Hoe gaat automatisch bestellen tussen colleg’s in zijn werk?
Ondersteuning van wegen met gekoppelde balansen
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 720.42 Ko |
Moet ik alle medicatieschema's opnieuw inbrengen als VITALINK online mediciteschema van start gaat?
Officinall heeft ervoor gezorgd dat beide medictieschema's naadloos in elkaar kunnen overgaan, één klik is voldoende om het lokale medicatieschema over te zetten naar VITALINK, waarbij er géén gegevens verloren gaan.
Deze video geeft het gebruik van het medicatieschema voor ambulante patiënten weer.
Invullen raadplegen en afdrukken.
Ondersteuning van wegen met gekoppelde balansen
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 720.42 Ko |
Selecteer patiënt > Nieuw > Geef inz-nummer in > Druk op groen vinkje > In de patiëntfiche moet er NIETS ingevuld worden. > Druk op 'opslaan' in de patîentfiche > selecteer de patiënt en voeg die toe in de aflevering > Op moment van toevoegen gaat er automatisch 'gemycarenet' worden. (Naam,voornaam, geboortedatum, verzekerbaarheidsgegevens gaan automatisch ingevuld worden.)
Ondersteuning van wegen met gekoppelde balansen
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 720.42 Ko |
Situatie: OCMW betaalt remgeld terugbetaalde producten, patiënt betaalt alles wat niet-terugbetaald is.
Op de klantfiche:
"plafond" op -1 (niet "plafond %" !) zetten
"plafond toepassen op patiënt" aanvinken
"enkel voor terugbetaalde specialiteiten" aanvinken
Klantenfiche, betaling op "contant" zetten ipv "factuur"...
Fiches klant, klik nieuw. Vergeet zeker niet te controleren of de betaalwijze (factuur of contant) en de toegewezen korting correct zijn.
Fiches klant > selecteer klant > klik tab patiënten > klik voeg toe > selecteer toe te voegen patiënt.
De korting wordt toegekend op het moment van afleveren. Gelieve dus steeds eerst het kortingsysteem correct te zetten op niveau van de klant.
Bij het maken van de factuur kan u proberen het vinkje "indirecte korting verrekenen" aan te zetten.
Menu > Beheer > Lijsten > Financieel > Facturatie > vink het nodige aan.
Overzicht farmaceutische zorg binnen Officinall van A tot Z
Demonstratie van een contra-indicatie in de verkoop
Hoe stellen we farmaceutische zorg in het Officinall in, en hoe gebruik je het?
Demonstratie van een interactie in de verkoop
Demonstratie van een intolerantie in de verkoop
Farmacovigilanti heeft als doel de veiligheid van geneesmiddelen gebruik te bevorderen. Hiervoor bestaat een lijst van Black Triangle geneesmiddelen die beter opgevolgd dienen te worden dan gewoonlijk.
Officinall help u uw patiënt te begeleiden en voorlichten, desgewenst kan een gemelde bijwerking online doorgegeven worden aan het FAGG.
Ingeven van Blackpoints in de wachtkalender kort uitgelegd.
Patiënt consent aanmaken via Officinall zonder pincode identiteitskaart.
De medische gegevens zoals de ingenomen medicatie (GFD) en het medicatieschema (Vitalink) - van een patiënt kunnen gedeeld worden met andere zorgverstrekkers in België via he e-Health platform.
Via Officinall kan je als apotheker deze toestemming registreren bij e-Health mits je zijn eID inleest. De pincode is hierbij niet vereist.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 392.64 Ko |
Patiëntfiche, tabblad GFD, klik "registreer patient consent".
U dient geen pincode in te geven, maar de EID van de patiënt moet wel gelezen zijn.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 308.57 Ko |
Een eenvoudige manier om grondstoffen toe te voegen aan het stofregister.
U kan de handleiding aangaande koppeling balans en elektronisch bijhouden van het magistraal protocol hier raadplegen.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 720.42 Ko |
- Selecteer patiënt A, klik Detail,Klik assimileer patiënt
- Selecteer patiënt B, klik ja, B wordt geassimileerd met A (A wordt behouden)
Dit doet u door in de patiëntfiche op het tabblad Klant de optie TPE af te vinken.
Algemene video magistrale bereiding.
Een lijst maken van producten die afgeleverd werden voor de urgentietrousse van een dokter, hoe doe je dat.
Waar moet je op letten en waar kan je de lijst afdrukken.
Eerst automatische controle uitvoeren.
Facturatie/Tarificatie/Bandagisterie > Controle tarificatie > Automatische controle > Start > Scherm selectie tonen > Alle voorschriften tonen selecteren > ok > Overzicht > Eventueel voorschriften in orde brengen (VS selecteren > verkoop > aflevering aanpassen > totaal dubbelklikken) > opslaan.
Dan visuele controle selecteren > start > Start > Scherm selectie tonen > Alle voorschriften tonen selecteren > ok > Voorschriften nakijken > opslaan.
Vervolgens steeds eindigen met een nieuwe automatische controle en deze opnieuw opslaan.
In de patiënt fiche van het afvul program kun je in tab pagina ‘Pil voorraad’ een lijn toevoegen of het aantal van een bestaande lijn wijzigen.
Voor de geneesmiddelen die vallen onder de uitzonderingen mag het saldo van resterende pillen getarifeerd worden in de week dat de patiënt gestorven is. Voor producten waarvoor dit niet mag, kan je de reststock verplaatsen naar een andere patiënt (of de apotheekstock). Belangrijk is dat de reststock pas verplaatst wordt nadat de registratie van voorschriften en het uitwerken van memo's voorschrift volgt gebeurd zijn, én de tarificatie details aangemaakt zijn voor de patiënt die overleden is (na stap 5).
Na het scannen van het product in de Verkoop krijgt u het TPE aflevering scherm. Hier kiest u voor 'afleveren met flag 1.2'. Deze verpakking wordt toegevoegd aan de patiëntstock. In het TPE tabblad van de patiënt fiche vink je ‘Gebruik TPE’ uit voor het desbetreffende product om ervoor te zorgen dat dit niet geïmporteerd wordt door stap 2.
Voer de volgende stappen uit:
(1) Importeer de toedieningsschema's,
(2) Voeg in het TPE tabblad van de patiënt de producten toe waarvoor geen attest is en vink "Gebruik TPE" af,
(3) Stuur een bestand naar de afvulrobot, en
(4) Importeer de toedieningsschema's in de TPE module door stap 2 uit te voeren.
Indien u pas achteraf (na het doorsturen van het hdmedi bestand) merkt dat er geen attest is zult u bij HC Pharma of Dessein de stock moeten laten verplaatsen van globale apotheek stock naar patient stock.
Voer de volgende stappen uit:
(1) open de TPE module, zet elk aantal van dit product op 0 door het product te selecteren, op de knop ‘Bekijk verkopen’ te drukken en vervolgens ‘Wis alle tar. details’ te selecteren.
(2) open in de Verkoop de aflevering, selecteer de TPE aflevering, druk op de knop ‘Wis lijn’ en kies om het product terug te nemen en registreer het product vervolgens als niet-TPE (flag 1.2).
Zorg ervoor dat vinkjes ‘TPE Stock’ en ‘TPE VS’ uitgevinkt staan. Wanneer bij het afvullen deze pillen gebruikt worden (via FIFO systeem bij robot afvullen of via barcode scannen bij manueel afvullen) dan zullen deze pillen niet (nogmaals) getarifeerd worden via TPE (stap 2 brengt dit niet in rekening)
Zorg ervoor dat vinkjes ‘TPE Stock’ en ‘TPE VS’ aangevinkt staan. Stap 2 van het TPE scherm zal deze pillen erbij tellen om te tariferen. Het tariferen zelf (UB en VS nummer kiezen) gebeurt in TPE stap 5 en staat los van deze afvul instellingen. TPE Stock verkoop en TPE VS verkoop moet dus nog altijd aanwezig zijn om effectief te kunnen TPE tariferen.
Open de oude verkoop en druk op de knop "Wis lijn". Het systeem vraagt of u de verpakking wil terugnemen. Indien deze verpakking reeds gebruikt wordt in TPE, dan moet u eerst de aantallen op 0 zetten in de TPE module.
De prijsupdates gebeuren automatisch, bij versie updates van Officinall wordt er gevraagd om deze uit te voeren. Ze komen wel automatisch binnen.
Korte uitleg hoe het werkt en waar je dit kan instellen.
In de verkoop, Patiënt/Cat, Nieuw, Ander ok, Geef naam persoon in, Druk op knop wijzig verzekerbaarheidsgegevens, selecteer veterinair i.p.v. Grote risico’s, onder nummer mutualiteit vul je Hond of Kat in, opslaan.
U doet dit door in de patiëntfiche op het tabblad Klant de optie geen TPE af te vinken.
Te bestellen, selecteer product, klik "later bestellen", geef datum waarop u wenst dat het product besteld wordt in.
- Financieel beheer > inventaris > klik nieuw
- Tabblad lijst > selecteer BTW 6% > klik zoek
- Tabblad afdrukken > groeperen op > prijs (gewoon, duur, zeer duur)
- Vinkje details per product/locatie wegnemen (anders krijg je de gedetailleerde lijst met alle producten
- Klik druk af
De ISI+ kaarten bevatten geen chip, maar enkel een barcode. Het is dus zinloos te proberen deze in de EID lezer te steken.
U dient gewoon op het "Start Verkoop" scherm te staan en hier de "normale" barcode in te lezen. (zonder "selecteer patiënt" te klikken)
Vervolgens worden de gegevens van de patiënt opgehaald via MyCareNet.
Menu > Financieel beheer > Kassa > Overzicht > Druk samenvatting
Menu > Beheer > Lijsten > Financieel > Omzet > kies data > Preview
Mogelijkheid om automatisch producten bij collega te bestellen en omgekeerd, producten die in apotheek A niet meer gewenst zijn maar wel op stock zijn worden in wanneer zij door apotheek B besteld wordt, aoutmatisch bij apotheek A besteld en niet bij de groothandel! Verhogen van rendement apotheek, betere rotatie stock, minder vervallen producten...
Product selectie, zoek product, ga op de juiste lijn staan, druk op knop detail, selecteer Bestel.
U kan ook gewoon in de verkoop klikken op het stockgetal en krijgt dan een schermpje waarop de nodige info staat.
In zoek verkoop, selecteer de aflevering, open deze aflevering, klik op de magistrale bereiding. Verlaat met annuleer, verlaat aflevering.
In nazien voorschriften, (in controle tarificatie) ga op het magistraal staan, druk op knop detail Mag.
Menu > Beheer > Instellingen > Verkoop > Vink aan toon Memo's automatisch in de verkoop indien er rode memo's zijn. Selecteer rechts wat voor u rode memo's moeten zijn.
Beheer > Lijsten > Afleveringen, selecteer datum van en tot, selecteer patiënt, klik bij sorteren op "afleveringen".
Indien u enkel de voorschriften wenst: vul bij voorschriftnummer vanaf "1" in.
Beheer > Lijsten > Voorraadbeheer > selecteer datum van en tot, selecteer leverancier, Voor enkel verkochte producten : Verkocht min = 1 , Alleen producten in stock : Stock min = 1
Bij afdrukopties kunt u ook een gedetailleerde omzet/stock bekomen. Er kan ook gesorteerd worden op aantal verkocht, stock, etc...
Beheer > Lijsten > Vooraadbeheer
Leverancier selecteren.
Parameters : Verkocht min:0 , Stock min:1
Lijsten > Vooraadbeheer > Waardevermindering > Type rapport : "geschat verlies bij toekomstige prijsdaling" selecteren
> Datum prijsdaling : toekomstige prijsdaling selecteren
> preview
PS : op de laatste pagina bevind zich het totaal verlies.
Lijsten > Vooraadbeheer > Waardevermindering > Type rapport : "geschat verlies na voorbije prijsdaling" selecteren
>Inventaris voor prijsdaling: selecteer de inventaris voor de prijsdaling
>Inventaris na prijsdaling: selecteer de inventaris na de prijsdaling
> preview
PS : op de laatste pagina bevind zich het totaal verlies.
Menu > Beheer > Korting profielen > Nieuw > Vul uw eigen omschrijving in > Selecteer de gewenste radiobuttons> geef de gewenste korting in en sla op.
Je kan nu dit kortingprofiel in allerlei fiches gebruiken, bij klanten, patiënten, specialiteiten...
Officinall dient wel overal te herstarten alvorens het profiel gebruikt kan worden.
Ga naar Menu > Fiches > Specialiteitenfiche > Nieuw > pas velden aan > Sla op
Let er hierbij steeds op dat de BTW Code en uiteraard ook de prijs van de specialiteit correct staat.
Indien u ervan overtuigd bent dat de specialiteit wel degelijk in ons bestand zou moeten zitten, kan u dit melden via dit formulier.
Beheer > Instellingen > Facturatie > bovenaan nummer factuur en creditnota aanpassen > Officinall herstarten
Menu > beheer > instellingen > afdrukken-2 > vul Hoofding > Hoofding2 > Footer in > door op de knop met hoofdletter T te drukken kan je het Lettertype wijzigen.
Deze aanpassingen dienen per werkpost te gebeuren. Herstart officinall na de aanpassingen.
-Heropen de verkoop, klik verander aantal, geef 0 in, klik totaal.
-Nieuwe aflevering, selecteer produkt, verander aantal -1, klik totaal.
-Heropen verkoop, klik diverse, geef bedrag in negatief aan waarde van produkt, klik totaal.
Verkoop > Selecteer patient > Voeg specialiteiten in > Druk onderaan op de knop "restorno"
> Scan de ticketten in of geef gewoon totale restorno van de ticketten manueel in , dit doe je door op de knop "nieuw" te drukken en daarna kan je het bedrag in één van de BTW-kolommen invullen)
> Druk op de knop "Verstuur naar memo" -> Melding "Wenst u de aangemaakte memo nu uit te werken?"
> Indien "yes" zal restorno direct in mindering gebracht worden, indien "No" zal een memo "Ristorno" aangemaakt worden die later uitgewerkt kan worden.
Patientselectie > Nieuw > Tabblad "Detail"selecteren > Knop sisattest > Formulier sisattest invullen (let op dat alles correct ingevuld worden, let op data) > Opslaan > Eventueel 'check online de verzekerbaarheid uitvinken' (om te vermijden dat Mycarenet telkens een fout als antwoord teruggeeft) > Patient toegvoegen in de aflevering
Zie 'Hoe maak je inventaris", in de preview druk je linksboven op het printsymbool, selecteer de PDF printer, sla de PDF op naar uw USB stick.
- Manueel ingeven: Financieel beheer, Kassa bewegingen, Bolletje bij "startgeld", bedrag ingeven.
- Automatisch berekenen: Als u naar Financieel beheer, Kassa gaat (waar u de kassa kan tellen) wordt het startgeld automatisch berekend. (Dit werkt enkel als deze optie aanstaat in de instellingen).
Menu > Beheer > Instellingen > Verkoop > selecteer hier het juiste kortingprofiel bij Default Korting en bij Default Maistraal Korting > Sla op.
Zie ook 'Hoe maak ik een kortingprofiel aan'.
Enkel aan te maken als controle tarificatie correct uitgevoerd en opgeslaan geweest is.
Facturatie/Tarificatie/Bandagisterie > Tarificatie >
Selecteer linksboven de maand, druk dan rechtsboven op knop “ selecteer” Druk rechts op “Maak bestand”
Je kan nu eventueel een afdruk maken van je volledige tarificatie of enkel een overzicht van je Riziv tegoeden.
Druk dan op de knop rechts, “Tarificatie afsluiten”
Daaronder klik je op de knop bestand uploaden, een venster opent, selecteer je tarificatiedienst, (Bij sommige diensten moet login en paswoord ingegeven worden ), klik dan op de knop” Versturen”,
PS: Tarificatiebestand altijd op de server aanmaken.
Menu > Fiches > Klant > Typ * in naamvak en enter, of typ een deel van de naam van de klant > selecteer de klant > druk op tabblad detail of dubbelklik io de selectie > Bij korting selecteer je het juiste kortingprofiel > Sla op.
Zie ook 'Hoe maak ik een kortingprofiel aan'.
Menu > Fiches > Patiënt > selecteer een patiënt > Druk op tabblad detail of dubbelklik op de selectie > Bij korting selecteer je het juiste kortingsprofiel > Sla op.
Zie ook 'Hoe maak ik een kortingprofiel aan'.
Menu > Fiches > Specialiteit > Selecteer een specialiteit > Klik op tabblad detail of dubbelklik op de selectie > Bij korting selecteer je het gewenste kortingprofiel > Sla op.
Zie ook 'Hoe maak ik een kortingprofiel aan'.
Vb Promotie, deze maand op alle Widmer zonneproducten 15% korting.
Menu > Fiches > Specialiteit groep > Nieuw > geef de te maken groep een naam, vb Widmer zomerpromo 15% > Selecteer toe te voegen(knop) > Geef uw zoekargument in, vb. Widmer*sun > druk op zoek > Klik op selecteer alles of markeer wat je al of niet wenst in deze groep > Door nogmaals op knop Selecteer toe te voegen te klikken kan je nog andere producten aan deze lijst toevoegen.> Klik nu op het tabblad bewerking > hier kies je welke bewerking je wil toepassen op heel deze lijst producten > Kies hier korting en selecteer het gewenste profiel > Klik onderaan op wijziging doorvoeren > Sla op.
Zoek verkoop, zoek de aflevering, selecteer de aflevering, druk op knop dupl., vink uit archief aan, druk op ticket, bekijk het ticket in tab details, onderaan het ticket staat de status van de klantenkaart.
Algemene video over MyCareNet en controle verzekerbaarheid.
Geeft weer hoe je een oude verkoop herziet of terug zoekt.
Hier wordt uitgelegd hoe je een buitenlands product kan terug vinden, hoe je snel een identiek Belgisch product kan terugvinden. Ook wordt uitgelegd hoe je een lijst voor een bepaalde periode kan afdrukken voor aangekochte of verkochte buitenlandse producten.
Voor de terugbetaling van geneesmiddelen in Hoofdstuk IV is een machtigingsaanvraag of attest noodzakelijk. Met één druk op de knop haalt Officinall het attestnummer, vervaldatum, paragraaf en criterium bij de mutualiteit op, u hoeft dit niet meer manueel in te vullen.
Korte uitleg van de symbolen huisapotheker en de extra functies.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 492.9 Ko |
Bij deze producten zijn er extra voorwaarden zoals de specialisatie van de arts en de leeftijd van de patiënt die gecontroleerd worden.
Gelieve dus steeds de correcte arts en patiënt te selecteren vooraleer je het product inscant.
Voor de periode waarin niet mag getarifeerd en gefactureerd worden, dient u een van de volgende acties te ondernemen:
1) In het TPE tabblad van de patiënt per product een einddatum invullen indien de bron van toediening het voorschrift is en bij heropstart een nieuwe begindatum invullen en de einddatum wissen, of
2) De aantallen voor de periode van opname in de TPE module op 0 zetten.
Deze video geeft het ganse verhaal van een patiënt die zijn medicatie per individuele inname verpakt wil zien,van verkoop tot aflevering pillendoos.
Deze video geeft het ganse verhaal van een patiënt die zijn medicatie per individuele inname verpakt wil zien,van verkoop tot aflevering pillendoos.
Deze video geeft de ganse IMV infoavond weer.
Deze video geeft de IMV avond kort weer.
Voor de volledige infoavond zie "Infoavond juni 2013"
Nieuwe mogelijkheden uitgelegd, en een blik in de toekomst.
Lees Siskaart (of MyCareNet), klik wijzig verzekerbaarheid op detail patiënt, op de tweede lijn:vul stamnummer in ipv rizivnr, federatie 993, kg1kg2 093, actief nummer FedPol, op knop "opslaan" drukken.
Tip: klik op de knop met vraagteken om de verschillende federaties/kg1/kg2's te zien
Lees Siskaart (of MyCareNet), klik wijzig verzekerbaarheid op detail patiënt, op de tweede lijn: vul stamnummer in ipv rizivnr, federatie 993, kg1kg2 091, actief nummer MD,, op knop "opslaan" drukken Tip: klik op de knop met vraagteken om de verschillende federaties/kg1/kg2's te zien
Siskaart niet inlezen, manueel patiënt NIOO aanmaken.Patiënt,Nieuw,Wijzig verzekerbaarheid,ipv rizivnummer stamnummer ingeven, Federatie 994, KG1/KG2: 051, actiefnummer NIOOTip: klik op de knop met vraagteken om verzekerbaarheden te zien!
Officinall maakt het mogelijk uw apotheek te verbinden met twee internetproviders, wanneer om externe redenen één provider uitvalt, wordt automatisch en zonder dat u het merkt, overgeschakeld naar de tweede provider. Uw Bancontact, controle online verzekerbaarheid, recip-e, online opvragen van attesten, GFD, alles blijft dus werken. Uw klanten zijn tevreden.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 360.88 Ko |
Volledige uitleg waarom internet stabieler moet zijn en hoe het moet beveiligd worden.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 360.88 Ko |
1) Scan in de verkoop de unieke barcode van de grote verpakking in en voeg deze toe aan globale apotheek TPE stock. In het afvul programma kan u deze doos dan inscannen i.p.v. het product op het medicatieschema.
2) Pas het medicatieschema (in RVT of lokaal) aan
De helpdesk kan dit voor u doen. Voorlopig zit er geen ingebouwde manier in de applicatie, dit om ongelukken te vermijden.
Menu > Beheer > lijsten > Voorraadbeheer > verander volgende velden: verkocht van, hier kan u de periode plaatsen waar er niets meer verkocht werd.
Verkocht Min:0 Max:0
Voorraad Min: 1 Max:999
Preview
Inbrengen van een magistrale bereiding
Flufenamine is enkel terugbetaald in de officiële TMF formule.
U dient dus gewoon de cnk 0591214 (FLUFENAMINEZUUR GEL 3 % TMF2) te gebruiken en deze als formule in te voegen.
U kan fouten eenvoudig melden via dit formulier.
- Controleer of het Taken-programma wel opgestart is (u ziet op alle officinall schermen een rood bolletje links bovenaan indien dit niet zo is, anders is het bolletje groen)
- Controleer of er geen foutmelding staat bij het Taken-programma. Soms staat dit programma ingesteld om de bestelling te proberen via de oude analoge modem te versturen indien dit niet lukt via internet. U kan in dit geval bijvoorbeeld eens controleren of de analoge modem nog wel aanligt. Klik alle foutmeldingen weg en herstart het Taken-programma.
- Controleer of u internet hebt. Eens u terug internet hebt eventueel het Taken-programma herstarten/een bijbelling doen.
Gelieve 1 maal per week OffServer te herstarten.
U kan de handleiding hier terugvinden:
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 308.57 Ko |
Soms kan u bij het raadplegen van de verzekerbaarheid van een patiënt "error 200018" krijgen.
Meestal wil dit zeggen dat er onderhoudswerken aan de gang zijn bij de federatie in kwestie. U kan gewoon de siskaart inlezen of op een later tijdstip opnieuw proberen de verzekerbaarheid op te halen.
In de verkoop, zoek verkoop, open de verkoop, dubbelklik op de verzekerbaarheid rechts bovenaan (vb VZI AKTIF), de kleur verandert van rood naar groen.In tarificatie, open het voorschrift, dubbelklik op de verzekerbaarheid rechts bovenaan (vb VZI AKTIEF), de kleur verandert van rood naar groen.
Dit kan u uiteraard enkel nadat MyCareNet geïnstalleerd is...
Op bureaublad "Ehealthproxy" opstarten ( is een rood icoontje en het staat meestal naast Officinall,Offtaks,Offserver,...) > Identiteitskaart in lezer steken > Op knop "Sessie starten" drukken > Even geduld hebben ... > Pincode wordt gevraagd (indien het een keyboard is moet er na de pincode ook op "enter" gedrukt worden.) > Nu kan de verzekerbaarheid opgevraagd worden voor een periode van 12u.
Opmerkingen: Na het vervallen van een sessie kan er niet meer gemycarenet worden en er moet dus een nieuwe sessie opgestart worden. Dit wordt gewoon gedaan door op het bureaublad rechtsonder op het icoontje te drukken (om de proxy te maximaliseren) en dit gewoon af te sluiten. Daarna moet bovenstaande procedure terug uitgevoerd worden.
De EID lezers hebben geen eigen "speakertje" om de patiënten te verwittigen zodat ze hun EID niet vergeten.
Als na een verkoop dus een EID-kaart in de lezer blijft zitten krijgt u een geluidssignaal. U kan dit eventueel uitschakelen door bij Beheer, Instellingen, Patiënt en EID op "Geen geluid afspelen" te klikken.
Apr. Pieter Annaert van Apotheek Annaert-Storme getuigt over zijn ervaring met Officinall, hij vertelt ons over de voordelen van automatisering, en hoe Officinall zijn plannen voor automatisering tot een goed einde bracht.
Eerste online seminarie van KOVAG en BAF.
Medicatieschema's, hoe begin je er aan, wat zijn de voordelen en wat zijn de mogelijkheden naar de toekomst.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 394.88 Ko |
![]() | 296.48 Ko |
Hoe Officinall opstarten wanneer de pc werd uitgezet?
Gebruik en de geavanceerde mogelijkheden van posologielabels, alsook het gebruik van standaardposologielabels voor OTC.
Menu, Beheer > Product Lijsten > vink gewijzigde aan > vanaf welke datum > druk af > druk op labels.
Ga naar Menu > Fiches > Grodstoffen en formule > Typ naam product in naamveld > Zoek > Selecteer lijn > druk op tabblad Handverkoop> wis, wijzig of voeg toe > Sla op.
Ga naar beheer > lijsten > registers > andere registers.
Roep het register dat u wenst te exporteren op (klik preview).
Sluit de preview en druk "Export".
Selecteer waar u het bestand wenst op te slaan.
Waar voeg je annotaties toe, hoe geef je feedback aan de arts, wat kan je allemaal nagaan ivm. Recip-e in de tarificatie?
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 470.69 Ko |
Algemene vragen rond de invoer van Recipe in de apotheek.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 210.19 Ko |
We merken dat sommige artsensoftware slechte barcodes afprint op het nieuwe bewijs van voorschrijven.
Indien de barcode niet scant (scanner maakt geen geluid) kan u op start verkoop op de 'Recipe' knop klikken om de barcode manueel in te geven.
Indien u reeds in een subtotaal zit kan u onderaan de verkoop op de knop met 'E' logo klikken om de barcode in te geven.
In tegenstelling tot wat sommige tarificatiediensten beweren, bestaat er momenteel in het gewone tarificatieprotocol geen vlag om dit aan te duiden.
Bijgevolg kan u dit in onze software ook niet aanduiden. We raden aan om dit schriftelijk op het recipe-bewijs te vermelden.
Een nog betere werkwijze is alles met 'voorschrift volgt' afleveren (daar u eigenlijk op dat moment geen wettelijk voorschrift heeft, ook al heeft u een papieren bewijs van voorschrijven).
Zodra de connectieproblemen opgelost zijn kan u dan de Recipe barcode inscannen en de memo voorschrift volgt verwerken.
Het is vooralsnog niet mogelijk om recipe codes achteraf te koppelen aan oude verkopen!
Hieronder een korte beschrijving en mogelijkheid om dit af te drukken.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 499.49 Ko |
De arts kan dit tekstueel meegeven als info bij het product.
Officinall gaat dit visueel tonen onder de omschrijving van het product in het "mapper" scherm.
Daar het tekstuele info betreft kunnen wij dit niet verder automatisch verwerken.
Dit gaat over specialiteiten die zonder CNK, voscluster of ATC code in recipe zitten.
Sommige artsensoftware laat immers toe om gewoon een "lijntje in te typen" zoals je bijvoorbeeld een "diverse" zou ingeven.
Bijgevolg kunnen we dit in Officinall niet verder mappen naar een specialiteit en dient u de specialiteit dus manueel te selecteren.
Momenteel worden magistrale bereidingen in Recipe doorgegeven zonder enige encodering (als platte tekst).
Bijgevolg kunnen we op basis hiervan geen automatische selectie in de verkoop gaan doen.
U dient de bereiding dus manueel in te geven.
In het recipe voorschrift wordt de datum voorschrift meegegeven. Een voorschrift mag 3 maanden na deze datum terugbetaald afgeleverd worden.
Indien de datum voorschrift niet ingevuld staat in recipe ('01-01-1899') krijgt u een waarschuwing dat het voorschrift niet geldig is.
Indien de datum voorschrift ouder is dan 3 maanden krijgt u een waarschuwing om niet terugbetaald af te leveren.
Indien de datum voorschrift ouder is dan 1 jaar krijgt u ook een waarschuwing dat het voorschrift niet langer geldig is.
In principe dient (in het geval van een "bewijs van electronisch voorschrijven") dus de datum in recipe gevolgd te worden en niet de eventuele afgedrukte datum op het bewijs.
Menu > beheer > lijsten > registers > registers > selecteer de radiobutton.
Makkelijk een product op naam reserveren, mogelijkheid om een overzicht op te roepen, en afleveren via scan. Zowel voor betaalde als nog te betalen producten.
Hoe kan je eenvoudig een product reserveren, betaald of niet betaald? Kijk gereserveerde producten na in de bestelling. Weet of een product reeds afgehaald is.
Hoe je bij Officinall met je smartphone kan betalen! Snel en eenvoudig. De betaling is gegarandeerd door SEQR en staat de volgende dag reeds op je rekening!
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 373.67 Ko |
Automatische controle
Menu/ (Facturatie/Tarificaitie/Bandagisterie)/ Controle Tarificatie/ Automatische controle
Eerst steeds de automatische controle laten lopen. Selecteer hier hiervoor de radiobutton “automatische controle”
Druk op de knop start, rechts boven, de voorschriften worden gecontroleerd op volledigheid.
Selecteer de radiobutton “alle voorschriften tonen”
Druk op knop “overzicht”, zo krijg je een overzicht van alle onvolledige voorschriften.
Ga je op een lijn staan, wordt onderaan getoond wat het probleem is.
Je kan nu met de knoppen rechts op het scherm , de verkoop openen en de nodige aanpassingen doe, je kan met de knop “arts selectie” de arts veranderen of toevoegen, je kan met de knop wachttaks alsnog wachttaks aangeven.
Met knop “nooit tariferen” beslis je het voorschrift van tariferen uit te sluiten, met de knop “toch tariferen” wordt het voorschrift getarifeerd met de onvolmaaktheden.
Klik op de knop “opslaan”
Vervolgens de visuele controle.
Menu/ (Facturatie/Tarificaitie/Bandagisterie)/ Controle Tarificatie/ Visuele controle aanvinken/ Druk op startknop/
Nu kan je elk voorschriftnummer nakijken door te scrollen door de voorschriften, Hierbij kan je nog “Vos” aanvinken door rechtsonder op de knop “Vos” .
Je kan nu met de knoppen rechts op het scherm , de verkoop openen en de nodige aanpassingen doe, je kan met de knop “arts selectie” de arts veranderen of toevoegen, je kan met de knop wachttaks alsnog wachttaks aangeven.
Groene lijnen zijn in orde en gaan naar tarificatie.
Witte lijnen moeten nog in orde gebracht worden, en wachten op uw handeling.
Rode lijnen gaan niet naar tarificatie (dit kan ook om niet terugbetaalde producten gaan).
Je kan met de knoppen rechts beslissen dat dit toch naar de tarificatie moet, voorlopig uitgesteld moet worden, of nooit getarifeerd moet worden.
Sla dit op door op de knop opslaan te drukken.
Ten slotte dient u steeds te eindigen met een automatische controle en deze opnieuw op te slaan.
Menu > Beheer > Instellingen > Tarificatie/Honoraria > zie kader en vink het nodige aan of uit.
Legt kort een verkoop met voorschrift uit.
Voorbeeld van vrije verkoop.
- Bekijk het verschil tussen de bancontacttoestellen en het beknopt kasverslag
- Begin een vrije verkoop divers 0 euro, druk totaal, geef het verschil in en selecteer als betaalwijze "bancontact", hetzelfde getal verschijnt negatief als "contant".
- Herhaal bovengaande stap voor de verschillende betaalwijzen. (visa etc)
- Ga nu naar kassa, niet contant (menu/ financieel/ kassa/ tabblad niet contant) en druk op de knop systeem waarden over nemen. Ga hier nu naar het tabblad overzicht en druk samenvatting af.
Ondersteuning van wegen met gekoppelde balansen
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 720.42 Ko |
Aflevering van een eigen huisbereiding
Menu > Financieel beheer > Inventaris > Nieuw > Maak inventaris > tab afdrukken > selecteer groeperen op btw > druk af > zie de preview.
U kan eventueel de details uitvinken indien u slechts 1 pagina wil.
Druk op het printsymbool links en selecteer uw A4 printer, print
Hoe bekijk je het aantal patiënten per dag, per uur per maand.
Wat zijn je drukste dagen, maanden?
Wanneer neem je best een dag vrij?
Menu > Beheer > Lijsten > Financieel > Aantallen
Beveilig je apotheek met een op maat geconfigureerde firewall, verbind met twee internet providers en val nooit meer zonder internet.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 360.88 Ko |
Programma
Gebruik Vitalink medicatieschema
Uploaden naar Vitalink medicatieschema
Downloaden van Vitalink medicatieschema
Tips & tricks
Voor wie is deze opleiding bestemd
Apothekers & assistent apothekers die met Officinall werken
Voorkennis
basiskennis eGezondheidsdiensten
Programma
Opvolgwebinar - tijd voor vraag & antwoord.
Voor wie is deze opleiding bestemd
apothekers en assistent apothekers die werken met Officinall
Voorkennis
Vorige webinars gevolgd hebben mbt Vitalink medicatieschema
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 131.04 Ko |
Een magistraal afwegen met de balans gekoppeld met de software.
Fichier attaché | Taille |
---|---|
![]() | 720.42 Ko |
Inbrengen van een grondstof in stofregister, aanmaken van een trituratie en het volledige weegprotocol vanaf het inbrengen van de bereiding tot en met het electronisch wegen.
Enkel eenheden waarvoor alle stappen (1 tot en met 6) doorlopen zijn en die waarvoor alle voorwaarden vervuld zijn
- er is een voorschrift
- er is een attest (indien enkel terugbetaald met attest)
- de patiënt is verzekerd
- het product is (nog) terugbetaald
- er is een unieke barcode
Vergeet dus niet voor elke week ook stap 6 te doorlopen !