Reservatie

ApoConnect

     ApoConnect app

     ApoConnect is een reservatie app ontwikkeld door Officinall

 

 

 

 

  

 

 ApoConnect de app  

De app zorgt voor een rechtstreekse verbinding van je klant met je apotheek én enkel met jouw apotheek.

  • Reserveren enkel in jouw apotheek.
  • Je klant kan zijn aankoopgeschiedenis raadplegen, ook voor producten die niet aangekocht werden via de app.
  • Bij het reserveren krijgt de klant stockinfo indien je dit wenst.

  • Het innameschema van zijn medicatie is te raadplegen in de app. (hiervoor moet de klant over een medicatieschema of een Vitalink medicatieschema beschikken).
  •  Doorgeven van een voorschrift kan met de app via:

            - het inscannen van de Recip-e barcode.

            - het nemen van een foto van het voorschrift.

  • Overzicht van zijn reservaties en de status hiervan.

ApoConnect de console

ApoConnect console is de software in de apotheek om de reservaties op te volgen, deze software wordt er gratis bijgeleverd.

  • Reservaties zijn op elke client op te volgen.
  • Reservaties zitten niet verstopt tussen je mails.
  • Je krijgt een verwittiging wanneer een reservatie binnen komt.
  • Snelle afdruk reservatie op je ticketprinter.
  • De reservatie kan op elke client uitgevoerd worden.
  • Communicatie met uw klant rechtstreeks vanuit de ApoConnect Console.
  • Overzicht van de reservaties en de status.

Werking

De patiënt installeert de ApoConnect app op zijn smartphone via “Google Play” voor Android of via de  “App Store” voor Apple. De apotheker genereert een unieke QR-code in de ApoConnect console en print deze af op de ticketpinter.

De klant opent de app en scant met zijn smartphone de QR-code op het ticket.

Na het scannen van deze QR-code is de link tussen uw klant en uw apotheek is onmiddellijk actief.

Er kan onmiddellijk gereserveerd worden.

Waarom ApoConnect

  • Uw patiënt hoeft geen tweemaal naar de apotheek te komen voor eenzelfde product.
  • Tijdbesparend.
  • De patiënt kiest zelf wanneer hij de producten afhaalt.
  • Spreiding van de werklast in de apotheek.
  • Grotere klantenbinding
  • Enkel reserveren in jouw apotheek en niet bij de dichtstbijzijnde apotheek.
  • Stock info
  • Aankoophistoriek, ook voor de producten die niet met de app zijn aangekocht.
  • Innameschema wanneer uw klant over een medicatischema beschikt of een Vitalink medicatieschema.
  • Recip-e scannen met de app, dus geen fouten.
  • In je apotheek scan je de Recip-e barcode om het voorschrift op te halen.
  • Communicatie met je klant via de gratis ApoConnect console, en niet per email, je hoeft dus je mailbox niet voor iedereen open te zetten en naar je reserveringen te gaan zoeken.
  • De ApoConnect console biedt je een perfect overzicht van je reserveringen.
  • ApoConnect is voordelig in gebruik, je druk de reservering snel af op je ticketprinter. Bij een andere app druk je de reservering als foto af op je A4 printer wat zeer kostelijk en foutgevoelig is.
  • Tijdsbesparend door efficiënt afhandelen van een reservering.
  • Gratis ApoConnect website voor je klanten www.apoconnect.be

ApoConnect beveiliging en privacy

Om de veiligheid van uw gegevens te garanderen, wordt in de mobiele applicatie veel aandacht besteed aan de encryptie. De uniek gegenereerde QR-code die ingescand moet worden, is hiervoor dubbel geëncrypteerd. Hiervoor gebruiken wij state-of-the-art AES encryptie met een 256 bit key, tot op heden niet te kraken. Enkel uw apotheek kan de communicatie volledig decrypteren. Op uw smartphone is de applicatie beveiligd door een pincode om ongeautoriseerd gebruik te voorkomen. Bij verlies of diefstal van uw smartphone kan het gebruik van de applicatie op uw toestel vanop afstand geblokkeerd worden door uw apotheker.

Hoe ApoConnect beschikbaar houden

  • Vast IP-adres aanvragen bij uw internet provider.

De standaard internet verbinding bij uw internet provider geeft uw internet modem geen vast extern ipadres. Dit wil zeggen dat na verloop van tijd (dit bepaalt uw provider) uw extern IP-adres kan gaan veranderen. Omdat  ApoConnect een connectie terug naar uw apotheek vereist (opvragen producten, stockinschatting, medicatieschema) is het dus aan te raden om een vast IP-adres aan te vragen bij uw provider. Anders vergroot de kans dat uw apotheek via ApoConnect niet beschikbaar gaat zijn voor uw patiënten.

  • Uw internetconnectie moet performant en stabiel zijn.

Indien u verlies op de lijn hebt kan ApoConnect ook niet steeds stabiel werken. Overweeg eventueel van provider te veranderen als deze dit niet kan verbeteren. Uw internetconnectie dient ook over een degelijke upload- en downloadsnelheden minstens (10MBit up/20MBit down). We raden ook aan deze connectie ook beter te laten beveiligen door te kiezen voor een Watchguard firewall.

  • De server dient ook aan te blijven (we raden echter wel aan deze wekelijks te herstarten).

Hou er rekening mee dat als u de server uitschakelt, u ook de beschikbaarheid van ApoConnect uitschakelt.

 

Onmiddellijk bestellen

Het Officinall Team

 

 

Sticky
ApoConnect tutorial, hoe bestel je en hoe verwerk je de bestelling?

ApoConnect, hoe werkt het?

Categorie:
Not sticky
Barcodes afdrukken voor een bestelling

Bestelling > Print/Export > Specialiteiten zonder barcode (volgens ontvangen hoeveelheid)

Categorie:
Not sticky
Bestelling staat in wacht (groene tab)
Dit wil zeggen dat we ofwel geen correct antwoord kregen van de groothandel.
 
Bij sommige groothandels kans u "bel op voor antwoord" klikken op het antwoord alsnog binnen te halen.
 
Bij andere dient u "forceer in bestelling" te klikken, dit gaat de bestelling in "Te leveren" forceren. Let wel op want alle bestelitems zullen zogezegd geleverd worden. U dient dus de ontvangen aantallen te vervangen door de reëel ontvangen aantallen.
 
Zorgtraject/zelfzorg diabetes ingeven? In de verkoop dient u eerst de correcte honoraria te selecteren, vervolgens het product in kwestie.
Categorie:
Not sticky
Bestelling: hoe manueel bestelling toevoegen (bvb besteld buiten het systeem om)
Ga naar bestelling > Te bestellen > klik in het vak om leverancier te selecteren
Klik "Andere" > Zoek de producent > Selecteer de producent
Voeg de producten toe aan de bestelling > klik Fictief
De bestelling staat nu bij "Te leveren" en kan van daaruit later opgenomen worden in stock.
Categorie:
Not sticky
Bestelling: Hoe product per 5 of per 10 bestellen
Zet "basis" gelijk aan 5 of 10. 
Categorie:
Not sticky
Bestelling: hoe zelf "nalevering" aanduiden in te leveren.
Bij bestellingen bij producenten worden vaak niet steeds alle bestelde items tegelijk geleverd.
Indien u de bestelling manueel aangemaakt heeft kan u in "Te leveren" bij de bestelling in kwestie de produkten die nageleverd worden aanvinken.
Vervolgens kan u "Splitsen/Mergen" klikken en daar "Bestelling Splitsen".
Categorie:
Not sticky
Bestelling: Werking Min/Max/Basis op specialiteitsfiche.

Min=Minimum: de minimum hoeveelheid die u van de specialiteit in stock wenst te hebben.
Max=Maximum: de maximale hoeveelheid die u van de specialiteit in stock wenst te hebben.
Basis=Basishoeveelheid: de hoeveelheid "per hoeveel" een specialiteit in "te bestellen" komt. De basishoeveelheid "5" gaat bijvoorbeeld bepalen dat een specialiteit enkel in veelvouden van 5 besteld gaat worden.
Enkele getalsmatige voorbeelden:

  • Stock=2, min=1, max=5, basis=1
    U verkoopt de specialiteit => de stock gaat naar 1 en Officinall plaatst er 4 in te bestellen zodat na opname van de bestelling er 5 in stock zijn
    Als u vervolgens de laatst overblijvende verkoopt gaat Officinall er 1 extra bij bestellen zodat het aantal "te bestellen" op 5 komt te staan.
    Dit omdat de basishoeveelheid op 1 staat en het pakket er extra te bestellen mag plaatsen in veelvouden van 1.
  • Stock=2, min=1, max=5, basis=5
    U verkoopt de specialiteit => de stock gaat naar 1, maar Officinall mag er nog geen bijplaatsen in te bestellen. (anders zouden er 4 besteld worden, maar u specifiëerd via basis =5 dat de specialiteit enkel per 5 mag besteld worden)
    Als u vervolgens de laatst overblijvende verkoopt gaat Officinall er 5 in "te bestellen" plaatsen.
    De eerstvolgende keer dat Officinall er extra in bestelling zou plaatsen zou bij stockwaarde -5 zijn want dat is de eerstvolgende keer dat een veelvoud van 5 bereikt wordt

Kort samengevat: Officinall bestelt bij als de minimumwaarde bereikt wordt, hoeveel er te bestellen gezet worden wordt bepaald door het verschil tussen maximum en minimum. Hierop is nog een aanvulling want deze hoeveelheid is "in schijven" van de basishoeveelheid. Indien u twijfelt aan de werking van de basishoeveelheid dient u deze gewoon op 1 te laten staan en bij minimum de minimale voorraad ingeven en bij maximum de maximale hoeveelheid net na het opnemen van een bestelling in stock.
 

Categorie:
Not sticky
Doorbestellen tussen collega's

Hoe gaat automatisch bestellen tussen colleg’s in zijn werk?

Categorie:
Not sticky
Hoe iets op latere datum laten bestellen?

Te bestellen, selecteer product, klik "later bestellen", geef datum waarop u wenst dat het product besteld wordt in.

Categorie:
Not sticky
Hoe kan je automatisch doorbestellen tussen twee Officinall apotheken?

Mogelijkheid om automatisch producten bij collega te bestellen en omgekeerd, producten die in apotheek A niet meer gewenst zijn maar wel op stock zijn worden in wanneer zij door apotheek B besteld wordt, aoutmatisch bij apotheek A besteld en niet bij de groothandel! Verhogen van rendement apotheek, betere rotatie stock, minder vervallen producten...

Categorie:
Not sticky
Mijn bestelling gaat niet door!
  1. Controleer of het Taken-programma wel opgestart is (u ziet op alle officinall schermen een rood bolletje links bovenaan indien dit niet zo is, anders is het bolletje groen)
  2. Controleer of er geen foutmelding staat bij het Taken-programma. Soms staat dit programma ingesteld om de bestelling te proberen via de oude analoge modem te versturen indien dit niet lukt via internet. U kan in dit geval bijvoorbeeld eens controleren of de analoge modem nog wel aanligt. Klik alle foutmeldingen weg en herstart het Taken-programma.
  3. Controleer of u internet hebt. Eens u terug internet hebt eventueel het Taken-programma herstarten/een bijbelling doen.
 
Categorie:
Not sticky
Multistore: Handleiding stockreservatie bij Officinall collega
Handleiding die beschrijft hoe u de multistore module kan gebruiken om produkten tussen meerdere vestigingen te bestellen en te factureren.
U kan de handleiding hier terugvinden:
BijlageGrootte
PDF-pictogram Stockreservatie.pdf308.57 KB
Categorie:
Not sticky
Reservaties. Producten reserveren betaald en niet betaald.

Hoe kan je eenvoudig een product reserveren, betaald of niet betaald? Kijk gereserveerde producten na in de bestelling. Weet of een product reeds afgehaald is.

Categorie:
Not sticky
Uitleg antwoordcodes bestelling naar Febelco
A geleverde hoeveelheid anders dan de bestelde
B product uit de handel
C product niet gevoerd door de groothandel
D product niet in voorraad
E product geleverd door een ander depot
F product niet verkrijgbaar bij de leverancier
G bestelde hoeveelheid is groter dan de maximaal toegelaten hoeveelheid
H product geleverd zoals gevraagd, maar vervanginformatie volgt
I vervangproduct
J product ontbreekt hier, maar niet in een ander depot (niet doorbesteld)
K product onbekend
L product mag niet op de rekening, product geweigerd
M rekening foutief, product geweigerd
N product mag niet in promotiebestelling, product geweigerd
O substitutieproduct
X product niet geleverd, maar vervangen door een ander product
Categorie:
Not sticky
Wat is Proactive scan en hoe werkt het?
Producten die besteld worden worden in de verkoop automatisch en onmiddellijk op hun leverbaarheid gecontroleerd.
Categorie:
Not sticky