Bestelling

ApoConnect promotievideo

Bestel bij jouw apotheek met je Smartphone!

Sticky
ApoConnect tutorial, hoe bestel je en hoe verwerk je de bestelling?

ApoConnect, hoe werkt het?

Categorie:
Not sticky
Barcodes afdrukken voor een bestelling

Bestelling > Print/Export > Specialiteiten zonder barcode (volgens ontvangen hoeveelheid)

Categorie:
Not sticky
Bestelling staat in wacht (groene tab)
Dit wil zeggen dat we ofwel geen correct antwoord kregen van de groothandel.
 
Bij sommige groothandels kans u "bel op voor antwoord" klikken op het antwoord alsnog binnen te halen.
 
Bij andere dient u "forceer in bestelling" te klikken, dit gaat de bestelling in "Te leveren" forceren. Let wel op want alle bestelitems zullen zogezegd geleverd worden. U dient dus de ontvangen aantallen te vervangen door de reëel ontvangen aantallen.
 
Zorgtraject/zelfzorg diabetes ingeven? In de verkoop dient u eerst de correcte honoraria te selecteren, vervolgens het product in kwestie.
Categorie:
Not sticky
Bestelling: hoe manueel bestelling toevoegen (bvb besteld buiten het systeem om)
Ga naar bestelling > Te bestellen > klik in het vak om leverancier te selecteren
Klik "Andere" > Zoek de producent > Selecteer de producent
Voeg de producten toe aan de bestelling > klik Fictief
De bestelling staat nu bij "Te leveren" en kan van daaruit later opgenomen worden in stock.
Categorie:
Not sticky
Bestelling: Hoe product per 5 of per 10 bestellen
Zet "basis" gelijk aan 5 of 10. 
Categorie:
Not sticky
Bestelling: hoe zelf "nalevering" aanduiden in te leveren.
Bij bestellingen bij producenten worden vaak niet steeds alle bestelde items tegelijk geleverd.
Indien u de bestelling manueel aangemaakt heeft kan u in "Te leveren" bij de bestelling in kwestie de produkten die nageleverd worden aanvinken.
Vervolgens kan u "Splitsen/Mergen" klikken en daar "Bestelling Splitsen".
Categorie:
Not sticky
Bestelling: Werking Min/Max/Basis op specialiteitsfiche.

Min=Minimum: de minimum hoeveelheid die u van de specialiteit in stock wenst te hebben.
Max=Maximum: de maximale hoeveelheid die u van de specialiteit in stock wenst te hebben.
Basis=Basishoeveelheid: de hoeveelheid "per hoeveel" een specialiteit in "te bestellen" komt. De basishoeveelheid "5" gaat bijvoorbeeld bepalen dat een specialiteit enkel in veelvouden van 5 besteld gaat worden.
Enkele getalsmatige voorbeelden:

  • Stock=2, min=1, max=5, basis=1
    U verkoopt de specialiteit => de stock gaat naar 1 en Officinall plaatst er 4 in te bestellen zodat na opname van de bestelling er 5 in stock zijn
    Als u vervolgens de laatst overblijvende verkoopt gaat Officinall er 1 extra bij bestellen zodat het aantal "te bestellen" op 5 komt te staan.
    Dit omdat de basishoeveelheid op 1 staat en het pakket er extra te bestellen mag plaatsen in veelvouden van 1.
  • Stock=2, min=1, max=5, basis=5
    U verkoopt de specialiteit => de stock gaat naar 1, maar Officinall mag er nog geen bijplaatsen in te bestellen. (anders zouden er 4 besteld worden, maar u specifiëerd via basis =5 dat de specialiteit enkel per 5 mag besteld worden)
    Als u vervolgens de laatst overblijvende verkoopt gaat Officinall er 5 in "te bestellen" plaatsen.
    De eerstvolgende keer dat Officinall er extra in bestelling zou plaatsen zou bij stockwaarde -5 zijn want dat is de eerstvolgende keer dat een veelvoud van 5 bereikt wordt

Kort samengevat: Officinall bestelt bij als de minimumwaarde bereikt wordt, hoeveel er te bestellen gezet worden wordt bepaald door het verschil tussen maximum en minimum. Hierop is nog een aanvulling want deze hoeveelheid is "in schijven" van de basishoeveelheid. Indien u twijfelt aan de werking van de basishoeveelheid dient u deze gewoon op 1 te laten staan en bij minimum de minimale voorraad ingeven en bij maximum de maximale hoeveelheid net na het opnemen van een bestelling in stock.
 

Categorie:
Not sticky
Doorbestellen tussen collega's

Hoe gaat automatisch bestellen tussen colleg’s in zijn werk?

Categorie:
Not sticky
Hoe iets op latere datum laten bestellen?

Te bestellen, selecteer product, klik "later bestellen", geef datum waarop u wenst dat het product besteld wordt in.

Categorie:
Not sticky
Hoe kan je automatisch doorbestellen tussen twee Officinall apotheken?

Mogelijkheid om automatisch producten bij collega te bestellen en omgekeerd, producten die in apotheek A niet meer gewenst zijn maar wel op stock zijn worden in wanneer zij door apotheek B besteld wordt, aoutmatisch bij apotheek A besteld en niet bij de groothandel! Verhogen van rendement apotheek, betere rotatie stock, minder vervallen producten...

Categorie:
Not sticky
Mijn bestelling gaat niet door!
  1. Controleer of het Taken-programma wel opgestart is (u ziet op alle officinall schermen een rood bolletje links bovenaan indien dit niet zo is, anders is het bolletje groen)
  2. Controleer of er geen foutmelding staat bij het Taken-programma. Soms staat dit programma ingesteld om de bestelling te proberen via de oude analoge modem te versturen indien dit niet lukt via internet. U kan in dit geval bijvoorbeeld eens controleren of de analoge modem nog wel aanligt. Klik alle foutmeldingen weg en herstart het Taken-programma.
  3. Controleer of u internet hebt. Eens u terug internet hebt eventueel het Taken-programma herstarten/een bijbelling doen.
 
Categorie:
Not sticky
Multistore: Handleiding stockreservatie bij Officinall collega
Handleiding die beschrijft hoe u de multistore module kan gebruiken om produkten tussen meerdere vestigingen te bestellen en te factureren.
U kan de handleiding hier terugvinden:
BijlageGrootte
PDF-pictogram Stockreservatie.pdf308.57 KB
Categorie:
Not sticky
Reservaties. Producten reserveren betaald en niet betaald.

Hoe kan je eenvoudig een product reserveren, betaald of niet betaald? Kijk gereserveerde producten na in de bestelling. Weet of een product reeds afgehaald is.

Categorie:
Not sticky
Uitleg antwoordcodes bestelling naar Febelco
A geleverde hoeveelheid anders dan de bestelde
B product uit de handel
C product niet gevoerd door de groothandel
D product niet in voorraad
E product geleverd door een ander depot
F product niet verkrijgbaar bij de leverancier
G bestelde hoeveelheid is groter dan de maximaal toegelaten hoeveelheid
H product geleverd zoals gevraagd, maar vervanginformatie volgt
I vervangproduct
J product ontbreekt hier, maar niet in een ander depot (niet doorbesteld)
K product onbekend
L product mag niet op de rekening, product geweigerd
M rekening foutief, product geweigerd
N product mag niet in promotiebestelling, product geweigerd
O substitutieproduct
X product niet geleverd, maar vervangen door een ander product
Categorie:
Not sticky
Wat is Proactive scan en hoe werkt het?
Producten die besteld worden worden in de verkoop automatisch en onmiddellijk op hun leverbaarheid gecontroleerd.
Categorie:
Not sticky